防具の基盤

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エピック呪文

防具の基盤 /Seed: Armor
召喚術(創造)[力場]
呪文学難易度 14
構成要素 音声、動作
発動時間 1分
距離 接触
目標 接触したクリーチャー
持続時間 24時間
セーヴ 意志・無効(無害)
呪文抵抗 可(無害)
この基盤はクリーチャーのACに+4のボーナスを与える。このボーナスは鎧ボーナスまたは外皮ボーナスであり、術者が選択する。ありふれた鎧とは異なり、鎧の基盤は防具ペナルティ、秘術呪文失敗率や移動速度減少のない、実体のない防御を生み出す。実体のないクリーチャーであっても、通常の鎧とは異なり、鎧の基盤の効果を無視することはできない。
ACに対するボーナスが+1追加されるごとに、〈呪文学〉判定の難易度が+2上昇する。
術者は異なるタイプのACボーナスを与えることもできる:反発ボーナス神聖ボーナス洞察ボーナス。これらの追加ボーナスが+1追加されるごとに、〈呪文学〉判定の難易度が+10上昇する。
関連項目
出典 ELC/p



  • This seed grants a creature additional armor, providing a +4 bonus to Armor Class. The bonus is either an armor bonus or a natural armor bonus, whichever the caster selects. Unlike mundane armor, the armor seed provides an intangible protection that entails no armor check penalty, arcane spell failure chance, or speed reduction. Incorporeal creatures can’t bypass the armor seed the way they can ignore normal armor. For each additional point of Armor Class bonus, increase the Spellcraft DC by +2. The caster can also grant a creature a +1 bonus to Armor Class using a different bonus type, such as deflection, divine, or insight. For each additional point of bonus to Armor Class of one of these types, increase the Spellcraft DC by +10.